MENU
Bakaláři

Proč si vybrat osmileté studium na našem gymnáziu

Osmileté gymnázium je určeno žákům, kteří chtějí rozvíjet svůj talent a zájem o poznávání už od nižších ročníků. Nabízíme přátelské a inspirativní prostředí, kde se mladší studenti cítí bezpečně, učí se spolupracovat, klást otázky a objevují, že vzdělávání může být radost i dobrodružství.

Postupný rozvoj a jisté zázemí

Naši žáci procházejí promyšleným programem osobnostního rozvoje. V prvních ročnících se zaměřujeme na spolupráci, komunikaci a zdravé sebevědomí – nechybí adaptační kurzy, preventivní programy ani projektové dny.

Ve vyšších ročnících přibývají přírodovědné, mediální a environmentální projekty, sportovně-turistické kurzy, literární exkurze a další aktivity, které propojují teorii s praxí.

Každý žák si vede žákovské portfolio, kde si zaznamenává nejen výsledky, ale i zážitky, projekty a osobní úspěchy.

Všeobecný základ a prostor pro růst

Osmileté studium dává dětem velkou výhodu – více času pro rozvoj silných stránek a plynulý přechod k náročnějšímu studiu.

Na nižším gymnáziu získají pevné základy ve všech předmětech, naučí se efektivně se učit, kriticky přemýšlet a rozvíjet zvídavost.

Na vyšším gymnáziu se pak mohou profilovat podle svých zájmů – vybírají si semináře z jazyků, přírodovědných či společenskovědních oborů, uměleckých nebo technických předmětů. Díky tomu se každý student může připravit přesně na to, co ho baví a kam směřuje.

Integrovaná výuka – učení v souvislostech

Integrovaná výuka spojuje učivo různých vzdělávacích oblastí v celek, který klade důraz na komplexní poznávání. Umožňuje žákům vidět spojení mezi různými předměty a tématy, což může vést k hlubšímu porozumění a uchopení širšího kontextu. Tento typ výuky dovoluje využívat různé metody a poskytuje více různorodých způsobů, jak učivo představit a propojit. Proto je mimořádně vhodná pro rozvíjení kompetencí žáků.
Tento typ výuky se týká předmětů:

  • dějepis, zeměpis a občanská nauka
  • biologie, chemie, fyzika

Integrovaně učíme vybraná témata v několika blocích.

Proč jsme se rozhodli pro integrovanou výuku?

  • ITV podporuje rozvoj kritického myšlení, kompetencí k řešení problémů, týmové spolupráce, komunikace a dalších klíčových dovedností.
  • ITV podporuje výuku v souvislostech a více ji propojuje s reálným životem.
  • ITV probíhá především formou tandemové výuky a umožňuje zlepšit diferenciaci v hodinách podle schopností a potřeb jednotlivých žáků.

Bohatý školní život a motivující prostředí

Studenti osmiletého gymnázia nejsou jen „v lavicích“. Každý rok se účastní exkurzí, kulturních akcí, soutěží i sportovních aktivit.

Učí se organizovat projekty, spolupracovat na charitativních akcích a prezentovat své nápady před ostatními.

Setkávají se se zajímavými osobnostmi, zapojují se do života školy a postupně přebírají více odpovědnosti za své učení i rozhodování.

 

Výhody osmiletého studia

  • Individuální podpora pro nadané a motivované žáky.

  • Rozvoj spolupráce i zdravého soutěžení.

  • Prokazatelně lepší studijní výsledky než na základních školách, včetně maturit.

  • Moderní metody výuky a využívání digitálních technologií, praktická výuka v laboratořích.

  • Zavádění prvků integrované výuky, která propojuje poznatky z různých oblastí a učí žáky chápat souvislosti.

  • Systematická výuka cizích jazyků až k úrovni C1.

  • Úspěchy v soutěžích, olympiádách a mezinárodně uznávaných jazykových testech.

  • Přátelská atmosféra podporující aktivní zapojení žáků.

Přijímací řízení ve školním roce 2025/2026

Přihlášky ke studiu na Gymnáziu Třebíč je možné podávat od 1. do 20. února 2026 – elektronicky prostřednictvím systému DiPSy, nebo v tištěné podobě na formuláři MŠMT.

Jednotné přijímací zkoušky se uskuteční v dubnu 2026 formou testů z českého jazyka a matematiky.

Podrobné termíny, kritéria a přehled všech kroků přijímacího řízení najdete zde.

 

Učební plán nižšího gymnázia

Předmět 1. 2. 3. 4.
Český jazyk 5 4 4 4
Anglický jazyk 4 4 3 3
Další cizí jazyk 0 0 3 3
Matematika 5 4 4 4
Dějepis 2 2 2 2
Zeměpis 1 2 2 2
OV 1 2 1 1
Fyzika 3 3 2 2
Chemie 0 0 3 3
Biologie 2 2 3 2
Informatika 1 2 1 1
VV/HV 3 2 2 2
TV 3 3 2 2
Celkem 5 4 4 4

Co říkají o studiu na GTR absolventi?

„Zní to možná jako klišé, ale ten všeobecný rozhled, na který jsem i já při studiu na GTR trochu nadával :), je právě to, co mě připravilo na život. Vždycky mě bavila hlavně matematika, fyzika, počítače a zeměpis, takže jsem přemýšlel o technické střední škole. Jenže na ní by se můj rozhled a následné možnosti pokračování ve studiu hodně zúžily a ochudil bych se o spoustu znalostí z různých oborů, ze kterých čerpám dodnes. Nikdy totiž nevíte, kam vás život zanese. Dnes po deseti letech praxe to vnímám ještě intenzivněji. Slovem i písmem musím přepínat mezi několika jazyky a mluvit s ekonomy, filozofy, ekology nebo matematiky. A přesně na takovéto situace mě GTR připravilo naprosto perfektně.“

RNDr. Jaroslav Burian, Ph.D., Katedra geoinformatiky, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci

 

„Studium na Gymnáziu Třebíč mi otevřelo spoustu dveří. Nejenom, že mi dalo všeobecný rozhled a čas si rozmyslet, co dál, umožnilo mi také se dostat na školu do zahraničí a následně začít kariéru v Anglii, což byl vždycky můj sen. Díky dobré reputaci a skvělým profesorům byl pozdější přechod na vysokou školu hračka a i když už uplynulo několik let, na Gymnázium moc ráda vzpomínám. Jako asi každý jsem měla v 9. třídě pochybnosti, jestli dělám správné rozhodnuti, ale teď vím, že i díky Gymnáziu jsem, kde teď jsem. A právě kvůli těmto otevřeným dveřím vím, že to stálo za to!“

Radka Smilková, MSc., PQ Assurance Senior at Ernst &Young Global Limited, Bristol, UK

 

„Jsem si jistý, že to že jsem studoval Gymnázium Třebíč, mi velice pomohlo při výběru povolání. Tím, že jsem měl až do 18 let otevřenou cestu v podstatě kamkoliv, jsem si mohl vybrat vysokou školu, která byla jak perspektivní, tak pro mě velice zajímavá – ČVUT fakultu biomedicínského inženýrství. Musím říct, že jsem byl zpětně překvapený, na jak vysoké úrovni jsme měli na gymnáziu úroveň angličtiny, což se ukázalo v porovnání s ostatními spolužáky na vysoké škole. Nyní pracuji jako vývojář ve firmě, která vyvíjí a vyrábí přístroje do zdravotnictví (www.btl.cz) a věřím, že bych se na tohle místo nedostal, kdybych neprošel naším gymnáziem.“

Ing. Marek Čermák, BTL Industries, ČR