MENU
Bakaláři

Seminář z českého jazyka – sčj

Obsahové vymezení:

  • Procvičování písemného i ústního vyjadřování
  • Řešení různých typů úloh a otázek se zaměřením na maturitu z českého jazyka a testy na VŠ
  • Interpretace literárních děl, divadelních a filmových zpracování
  • Analýza uměleckých a neuměleckých textů se zaměřením na získání dovedností k maturitní zkoušce
  • Konzultace k seminární práci, SOČ
  • Tvorba vlastních textů, vzájemné hodnocení
  • Školní časopis Zvonek – vytvoření jednoho čísla

FCE Preparation – saf 

Seminář je určen pro studenty, kteří mají zájem složit mezinárodně uznávanou zkoušku B2 First, dříve FCE (First Certificate in English), nebo jinou ze zkoušek na úrovni B2+ (IELTS, TOEFL, státní zkouška z anglického jazyka), příp. C1 Advanced. Student může zažádat vedení školy o nahrazení profilové části maturitní zkoušky z AJ výsledkem úspěšně složené standardizované zkoušky. Některé české vysoké školy v určitých oborech navíc uznávají složení těchto zkoušek za splnění požadavků studia jazyka v rámci daného oboru, případně zohledňují absolvování zkoušky při přijímacím řízení.

Seminář je otevřen i pro studenty, kteří chtějí pouze rozvíjet dosaženou úroveň jazyka a ke zkouškám se zatím nepřipravují.

Seminář navazuje na seminář FCE ve 3. ročníku, resp. seminář B2+.

General English – sag

Seminář je určen pro studenty, kteří si chtějí prohloubit a rozvíjet dovednosti a schopnosti komunikovat v angličtině jak v ústním, tak písemném projevu, a to pro profesní i soukromý život. Seminář dále připravuje studenty k maturitě (státní i profilové) i k případným přijímacím zkouškám na vysoké školy, kde angličtina není hlavním oborem studia. Tento typ semináře se otevírá podle zájmu studentů pro několik studijních skupin a pro různé úrovně pokročilosti (B1 – B2). Jeho program je připravován na míru studentům v dané skupině.

Seminář navazuje na 3. ročník, absolvování semináře ve 3. ročníku však není podmínkou. Zájemci jsou zařazeni do skupin podle toho, zda a jak absolvovali seminář ve 3. ročníku, případně po konzultaci s jejich vyučujícím. Všeobecný typ semináře má ve 4. ročníku buď dvouhodinovou nebo tříhodinovou dotaci, záleží na výběru bloku seminářů. V delší variantě je program doplněn o témata ze specifických vědních oborů – podle profilace studentů, případně o gramatické lekce – podle úrovně a zájmu studentů.

Německý jazyk – snj

Učivo semináře ve 4. ročníku plynule navazuje na látku probíranou ve 3. ročníku. Obsah bude zaměřen na komunikativní formu výuky německého jazyka. V hodinách se bude pracovat s autentickými texty a nacvičovat se budou různé druhy strategií poslechu a porozumění čtenému textu. Psaný projev se bude zabývat stylizací dopisů a mailů na úrovni, kterou vyžadují státní jazykové zkoušky a které odpovídají požadavkům nové maturity (B1 a B 2). Pozornost bude rovněž věnována obtížnějším konverzačním tématům, reáliím německy mluvících zemí a německy psané literatuře. Pracovat se bude i s aktuálními texty z internetu. Ve větší míře budou v tomto roce procvičovány zvláště testové úkoly, které jsou zaměřeny na základní problémy německé morfologie a lexikologie a které vycházejí z požadavků vysokých škol.

Probíraná témata

Tschechien, Kunst und Kultur, Mein Kulturleben, Der menschliche Körper, Gesundheitspflege, Feste und Bräuche, Massenmedien, Mensch und Natur, Wetter und Jahreszeiten, Berühmte Persönlichkeiten, Deutschsprachige Länder, Welt früher und heute usw.

Francouzský jazyk – sfj

Výuka v semináři z francouzského jazyka pro studenty 4. ročníku bude zaměřena především na přípravu k maturitní zkoušce a k přijímacím zkouškám na vysokou školu. Postupně se proberou nová nebo zopakují, popřípadě rozšíří, již probraná konverzační témata. Na konci semináře budou mít studenti probraných všech 25 maturitních okruhů:

Doplňující materiály by měly posloužit hlavně k rozšíření znalostí o reáliích frankofonních zemí a též k upevnění základních konverzačních obratů. Bude se procvičovat správná výslovnost a intonace. Během výuky si studenti budou moci procvičit gramatiku v mluvnických cvičeních a testech z přijímacích zkoušek na VŠ.

Pozornost bude věnována zejména čtyřem základním jazykovým kompetencím:

  1. Porozumění mluvenému slovu (Compréhension orale),
  2. Porozumění čtenému textu (Compréhension écrite),
  3. Mluvený projev (Production orale),
  1. Psaný projev na dané téma (Production écrite).

Ruský jazyk – srj

Seminář ruského jazyka se soustředí na opakování gramatiky a slovní zásoby dle učebnice Tvoj šans. Studenti budou mít možnost si získané znalosti hned ověřit na řadě testů z přijímacích zkoušek na VŠ či testů státní maturity z minulých let. Doplňující materiály by měly posloužit hlavně k upevnění základních konverzačních obratů. Bude se procvičovat správná výslovnost a intonace. Nebude chybět ani část věnovaná čtení, porozumění poslechovému textu a nácviku psaní souvislých textů na dané téma ve stanoveném slohovém útvaru.

Část semináře bude věnována přehledu ruských reálií (geografie, historie a literatura). Učivo bude navazovat na tematický obsah 3. ročníku.

Procvičování všech řečových dovedností bude zaměřeno na úspěšné vykonání nejen profilové maturitní zkoušky, ale i na zvládnutí požadavků státní maturitní zkoušky.