MENU
Bakaláři

Seminář z fyziky – sfo

Cíl předmětu: Seminář je určen studentům, kteří si chtějí upevnit znalosti z fyziky vzhledem k jejich budoucímu profesnímu zaměření, především zájemcům o přírodovědné, technické a lékařské obory. Je zaměřen především na řešení fyzikálních příkladů.

Doporučen (ale není podmínkou) pro budoucí maturanty z fyziky.

Seminář z matematiky – smo

Seminář je zaměřen na zopakování a prohloubení učiva předchozích ročníků. Obsah vychází z Katalogu požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky. Procvičovány budou otevřené i uzavřené (testové) úlohy. Testy a užité metody jsou přípravou na zvládnutí státní maturity z matematiky i testů z přijímacího řízení na VŠ.

Doporučen pro studenty, kteří mají z maturitní zkoušky z matematiky respekt a chtějí se seznámit se specifiky zadání příkladů a důkladně si procvičit matematiku v rozsahu písemné maturitní zkoušky.

Seminář z deskriptivní geometrie – sdg

Cíl předmětu: Naučit studenty základním zobrazovacím metodám, rozvíjet prostorovou přestavivost a prostorové myšlení, pěstovat dobré návyky při grafickém projevu, naučit se načrtávat tělesa (také technického charakteru).

Není zanedbatelná ani návaznost na matematiku – rozvoj logického myšlení a vyjadřování, propojení poznatků z planimetrie, analytické geometrie a zejména stereometrie.

Předním úkolem předmětu je připravit studenty na vysokoškolské studium těch oborů, kde získané návyky uplatní (architektura, stavební fakulty, strojní fakulty, průmyslový design).

Navrhované okruhy: kuželosečky, kótované promítání, Mongeovo promítání, zobrazení těles, řezy těles.

Předmět je koncipován jako jednoletý, maturita z DG ale vyžaduje zvládnutí učiva probíraného ve třetím i čtvrtém ročníku.

Seminář z biologie – sbi

Seminář z biologie pro třetí ročníky je určen studentům, kteří si chtějí doplnit a rozšířit učivo z běžných hodin biologie.
Zaměření výuky bude vycházet z konkrétních potřeb studentů a bude zahrnovat tyto oblasti:

  • obecná biologie, mikrobiologie, základy buněčné biologie
  • vybrané kapitoly z genetiky
  • základy ekologie
  • vznik a vývoj života na Zemi
  • fylogeneze člověka
  • fyziologie rostlin
  • teorie doplněná o praktická cvičení v laboratoři a terénní cvičení
  • testové otázky na VŠ
  • přednášky, exkurze

Seminář z chemie – sch

Cílem semináře bude prohloubit znalosti z chemie a obohatit o témata, která se v základním učebním plánu chemie pro gymnázia nevyskytují.
Budou probírána a procvičována následující témata:

  • chemické názvosloví organických a anorganických sloučenin
  • výpočty
  • základy analytické chemie (teoreticky i prakticky)
  • teoretické a praktické úlohy vycházející z Chemické olympiády kategorie C, B (povedou k procvičení učiva všech tří ročníku)
  • chemie životního prostředí

Zeměpisný seminář – sze

Opakovací seminář učiva prvního a druhého ročníku a paralelních tříd osmiletého gymnázia.

Obsahem probírané látky budou témata z fyzicko-geografické sféry – postavení Země ve vesmíru a nejnovější poznatky, praktické činnosti v orientaci map a využití v praxi – orientační běh apod., výzkum planet sluneční soustavy, atmosférické jevy, změny v atmosféře a předpověď počasí, poznatky z hydrosféry a glaciologie, zemětřesení a informačně aplikační postupy, podrobnější studium názorů na změny klimatu na Zemi a jejich faktických dopadů na člověka. Z témat socioekonomické sféry bude záměr nastínit vztahy v populaci na základě ekonomický trendů, otázky budoucnosti obyvatelstva Země a rozbor globálních problémů světového hospodářství.

Obsahem části regionální geografie budou témata zaměřující se na aktuálnost jednotlivých částí světa tak, aby se objasnily komplexní vztahy mezi populací, hospodářstvím, reliéfem a politickou situací sledovaného regionu či oblasti. Součástí bude problematika cestovního ruchu. Vymezení probírané látky jsou regiony světa, Evropa kromě České republiky.
Seminář je koncipován pro možné zájemce o maturitu ze zeměpisu a jako příprava k přijímacímu řízení na vysoké školy.

Seminář technického kreslení – tkr

Cíl předmětu: Během studia se studenti naučí základním technikám modelování v software Autodesk Inventor professional. Výuka je koncipována tak, aby si studenti vytvořili pevné základy, na kterých mohou rozvíjet své dovednosti práce v CAD systémech.

Výuka bude obsahovat:

  • úvod do programu Autodesk Inventor – pracovní prostředí
  • konstrukce náčrtů
  • modelování součástí
  • sestavování sestavy
  • výkresy sestav
  • výkresy dílů
  • pevnostní analýza
  • prezentace
  • samostatný projekt

Sudenti mohou také využít dobrovolných úloh na procvičení, které mohou vypracovávat doma a následně konzultovat s vyučujícím.

Seminář z programování – spr

Cílová skupina: Seminář je doporučen zejména pro studenty, kteří se chystají na technickou vysokou školu, kde téměř všude bývá výuka programování. Vstupní znalosti nejsou nutné, užitečné je absolvování informatiky ve druhém ročníku. Seminář není vhodné volit pouze ve čtvrtém ročníku, pokud student nemá předchozí zkušenosti s programováním.

Cíl předmětu: Studenti se naučí rozvíjet logické uvažování, rozklad na podproblémy nebo algoritmizaci. Seminář je zaměřen především na softwarovou část informatiky. Postupně se od využití známých programů pro účely programování (MS Excel) přesouvá výuka k základnímu jazyku C, kde se studenti naučí základní principy programování.

Podpora účasti studentů v Matematické olympiádě kategorie Programování, dalších soutěží v tomto oboru a podpora tvorby prací SOČ.