Aktuální projekty

Registrační číslo projektu:
CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0020364
Doba realizace projektu:
- 2. 2021 – 30. 11. 2023
Stručný popis projektu:
Cílem projektu je prostřednictvím komunit vzájemného učení, síťováním, vzájemným setkáváním a výměnou zkušeností základních a středních škol podpořit zvýšení kvality a efektivity pedagogického působení učitelů směrem k výuce obohacené o využívání aktivizačních metod a posílené o prvky transferu kompetencí. Tento přístup je předpokladem celkového zlepšení kvality výuky a rozvoje kompetencí a gramotností žáků. Projekt rovněž podporuje rovné příležitosti ve vzdělávání ve smyslu volby stylu výuky a vhodných inovativních nástrojů, které zohledňují specifika všech žáků.
Dalším cílem je podpora kariérového poradenství prostřednictvím pravidelného setkávání kariérových poradců a jejich výměnou zkušeností. Zaměříme se rovněž na systematickou podporu vedení škol, především v oblasti pedagogického leadershipu a řízení pedagogického procesu prostřednictvím Regionální leadership akademie, s dopadem na učení žáků a jejich well-being.
Školní rok 2021/2022
Název projektu: Šablony II – Gymnázium Třebíč
Registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_065/0016843
Zahájení projektu: 1. 2. 2020
Ukončení projektu: 31. 1. 2022
Čísla a názvy aktivit, do kterých je škola zapojena:
2.III/3 Školní psycholog – personální podpora SŠ
2.III/6 Školní kariérový poradce – personální podpora SŠ
2.III/7 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ
2.III/9 Vzájemná spolupráce pedagogů SŠ
2.III/11 Tandemová výuka v SŠ
2.III/12 CLIL ve výuce v SŠ
2.III/15 Zapojení odborníka z praxe do výuky v SŠ
2.III/16 Stáže pedagogů u zaměstnavatelů
2.III/17 Zapojení ICT technika do výuky v SŠ
2.III/18 Využití ICT ve vzdělávání v SŠ a) 64 hodin/64 týdnů;
2.III/19 Klub pro žáky SŠ
2.III/20 Doučování žáků SŠ ohrožených školním neúspěchem
2.III/21 Projektový den ve škole
2.III/22 Projektový den mimo školu
Cílová skupina: žáci a pedagogičtí pracovníci Gymnázia Třebíč
Cílem projektu je:
- poskytnutí personální podpory školního psychologa a kariérového poradce,
- podpořit osobnostně sociální a profesní růst pedagogických pracovníků,
- prohloubit spolupráci pedagogických pracovníků,
- prohloubit spolupráci pedagogických pracovníků v oblasti podpory společného vzdělávání, rozvoje základních gramotností a rozvoje klíčových kompetencí,
- prohloubit znalosti pedagogických pracovníků a zároveň zvýšit jejich kompetence ve využívání metody CLIL,
- prohloubit spolupráci pedagogických pracovníků a odborníků z praxe,
- podpořit pedagogy ve zvyšování kvality jejich každodenní práce prostřednictvím stáží u možných budoucích zaměstnavatelů,
- podpořit působení ICT technika ve výuce všeobecných i odborných předmětů, eliminovat technické problémy a zvýšit plynulost výuky a snížit obavy pedagogů z práce s digitálními technologiemi,
- rozvoj kompetence pedagogických pracovníků v oblasti využívání nových výukových metod s využitím ICT,
- rozvoj klíčových kompetencí žáků prostřednictvím volnočasové aktivity,
- podpořit žáky ohrožené školním neúspěchem prostřednictvím možnosti doučování,
- rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti přípravy a vedení projektové výuky, která vede k rozvoji osobních a sociálních kompetencí žáků.
Základní informace o projektu
Doba trvání: 1. 10. 2016 – 30. 9. 2020
Realizátoři: SPKŠ, VysEdu, KCDPV
Účastníci – školy ze 4 krajů: Moravskoslezský kraj – 17 škol, Středočeský kraj – 7 škol, Kraj Vysočina – 7 škol, Zlínský kraj – 7 škol, vedoucí pracovníci, pedagogické sbory, mentoři – junioři, mentoři – senioři
Strategické cíle projektu
- podpora rovného přístupu ke kvalitnímu primárnímu vzdělávání prostřednictvím rozvoje škol
- zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích prostřednictvím rozvoje profesních dovedností pedagogů (především KA2, KA3)
- rozvoj dovedností pro kolegiální podporu (KA2 a KA3) a interní mentoring (KA 4 a KA5)
- podpora osobnostního i profesního rozvoje vedoucích pracovníků škol (KA2)
- podpora osobnostního i profesního rozvoje pedagogických pracovníků škol (KA3 – KA5)
- podpora fungování škol jakožto učících se organizací, které díky dovednostem pedagogů v poskytování kolegiální podpory v maximální míře využívající ke svému rozvoji vnitřní zdroje (KA2 a KA3)
- podpora zavádění interního mentoringu ve školách jakožto prostředku zvyšování kvality práce pedagogů, a tím kvality vzdělávání (KA3 – KA5)
- rozvoj dovedností pedagogů v oblasti poskytování kolegiální podpory (KA2 – KA5)
- podpora sebereflexe pedagogů a rozvoj dovedností pro ni potřebných (KA2 – KA5)
Strategické cíle pro školy
- zlepšení kvality výuky (KA3)
- zavedení systému formativního hodnocení pedagogů (KA2)
- rozvoj dovedností pedagogů pro kolegiální podporu (KA2 a KA3) a interní mentoring (KA4 a KA5)
- budování kapacit pro trvalý rozvoj a využití vnitřních i vnějších zdrojů (KA2 – KA5)
- podpora zavedení kolegiální podpory a interního mentoringu (KA3 – KA5))
- systematický rozvoj pedagogů v oblasti individualizace výuky a formativního hodnocení žáků – v rámci projektu budou dle kompetenčního modelu stanoveny konkrétní cíle, které budou školy v průběhu projektu postupně naplňovat – např. škola má sestavena pravidla hodnocení žáků, která dodržují všichni pedagogičtí pracovníci školy (KA3)